همه‌ی افراد برای یک بار هم که شده بر روی گوشی موبایل، 
پیامک تبلیغاتی دریافت کرده‌اند. خیلی مواقع از دیدن نوتیفیکیشن پیامک تبلیغاتی ناراحت و خشمگین شده‌اند و خیلی مواقع متن پیامک تبلیغاتی برایشان جذاب بوده و منجر به برقراری تماس با شماره‌ی تلفن درج شده در متن پیامک شده است.
پس مهم است متن پیامک تبلیغاتی را بسیار هنرمندانه انتخاب کنیم تا نتیجه‌ی عالی‌ای در راستای جذب مشتری بیشتر و ماندگاری برند در ذهن مخاطبین، بگیریم.
برای مثال دو متن پیامک تبلیغاتی در زیر مشاهده می‌کنید.

مثال اول:

تور استانبول
2.900.000
شماره تماس : ***02188888

مثال دوم:

ما نقاش بهترین تصویر از تابستان زندگیتان هستیم!
با تور.... بهترین سفر به استانبول را تجربه کنید.
تلفن : ***02188888

برای خودتان کدام یک از متون بالا جذاب تر است؟

هنرمندانه پیامک بزنید
نوشتن متن پیامک تبلیغاتی دقیقا یک هنر است و می‌بایست قبل از ارسال پیامک تبلیغاتی حتما زمانی را برای نوشتن متن مناسب تخصیص دهیم.
بیشتر مخاطبین دریافت کننده متن پیامکی به جمله اول که شامل (5 کلمه اول) است؛ توجه می‌کنند و اگر برایشان جذاب نباشد هرگز نه نام برند شما در ذهنشان ماندگار خواهد شد و نه دیگر تمایلی به دریافت اس ام اس از شما خواهند داشت و هرگز با شماره تماسی که در متن پیامک گذاشته‌اید؛ تماس نخواهند گرفت.

اشتباهات رایج در متن پیامک تبلیغاتی
در این متن لیستی از اشتباهاتی که ممکن است افراد در حین ارسال پیامک تبلیغاتی انجام دهند را قرار داده‌ایم.
استفاده از عبارات رسمی و اداری
پیامک تبلیغاتی با متن طولانی
عدم درج برند در متن پیامک
عدم درج راه های برقراری ارتباط با سازمان‌تان

اشتباه شماره یک : استفاده از عبارات رسمی و اداری
اولین مورد نوشتن کلماتی است که بیشتر در نامه های اداری مورد استفاده استفاده می‌شود
مانند: با سلام و عرض خسته نباشید
سعی کنید متن پیامک خود را تا حدی که محترمانه هم باشد خودمانی‌تر کنید.
مانند: پولتان را دور نریزید و یک سفر خوب را تجربه کنید.
اشتباه شماره دو : پیامک تبلیغاتی با متن طولانی
در حقیقت پیامک به معنای پیامی کوتاه است که حق مطلب را ادا می‌کند.
چنانچه متن پیامک شما بیش از اندازه طولانی باشد؛ مخاطب پیامک، حوصله خواندن و تجزیه و تحلیل متن پیامک طولانی را نداشته و علاوه بر آن ممکن است پیامک شما بیشتر از دو صفحه شود که همین امر منجر به ریزش پیامکی خواهد بود؛ همچنین ممکن است نصفی از متن پیامک شما، به دست مخاطبین نرسد.
حواستان باشد تمامی سامانه‌های ارسال پیامک مانند گوشی موبایل بعد از درج 70 کاراکتر فارسی به صفحه دوم رفته و حتی هزینه ارسال پیامک بیش از 70 کاراکتر، به اندازه‌ی دو پیامک فارسی محاسبه خواهد شد.
اگر ‌‌پیامک شما با حروف لاتین نوشته شود؛ مبنای محاسبه تعداد صفحات پیامک تغییر پیدا خواهد کرد.
اشتباه شماره‌ی سه : عدم درج برند در متن پیامک
تا زمانی که نام برند شما در متن پیامک درج نگردد نه در ذهن مخاطبین، ماندگار خواهید شد و نه به شما اعتماد خواهند کرد.
خیلی از مخاطبین پس از دریافت پیامک شما، ممکن است به سراغ گوگل بروند و نام برند شما را جستجو کنند تا به سایت شما برسند.
با مشاهده سایت شما، اعتماد آنها به برند شما افزایش پیدا خواهد کرد و همین امر باعث برقراری تماس با شما می‌گردد.
اشتباه شماره‌ی چهار : عدم درج راه های برقراری ارتباط با سازمان‌تان
اگر فقط نام برندتان را در متن پیامک تبلیغاتی درج کنید و هیچ راهی برای برقرای ارتباط مشتریان با خودتان نگذارید؛ مطمئن باشید نتیجه مطلوبی از پیامک تبلیغاتی خود دریافت نخواهید کرد.
همه مخاطبین پیامک، قطعا انقدر پیگیر نخواهند بود که از روی نام برند شما، شماره تماس شما را پیدا کنند.
اگر سامانه ارسال اس ام اس دارید؛ می‌توانید به آنها بگویید مثلا عدد 1 را به شماره پیامکی خودتان ارسال کنند تا شما با آنها در اسرع وقت تماس بگیرید و یا شماره تماس سازمانتان را در متن پیامک حتما قرار دهید.
برای این کار می‌توانید؛ علاوه بر استفاده از سامانه پیامکی آی نوتی از امکانات کارت ویزیت الکترونیک هم استفاده کنید.